Punktskrift-serien
I hennes kunstneriske utforskning blir punktskriftens koder transformert til fysiske bevegelser, mønstre og spor som fanger betrakterens oppmerksomhet. På lerretet manifesterer disse kodene seg gjennom opphøyde punkter, og er skrevet i en forenklet blindeskrift. Disse punktene blir en integrert del av kunstverket, skjult innenfor formens, fargens og teksturens visuelle språk, og pirrer minnet om berørings-sansen.
Serien er dypt forankret i kunstnerens akademiske bakgrunn og langvarige fascinasjon for språkets filosofi og kommunikasjonsteorier som ble utdypet gjennom master-utdannelsen med fokus på Merleau-Ponty og Wittgenstein. Det reflekterer en kontinuerlig utforskning av hvordan språk fungerer som et medium for menneskelig interaksjon og hvordan det kan transformeres til et visuelt og konseptuelt kunstverk.
Som filosofen Merleau-Ponty fremhevet, er sansene våre flettet sammen i en slik grad at de ikke kan operere uavhengig av hverandre, men kun som en helhet. Dette konseptet gjenspeiles i hennes malerier, som kan oppleves både på et mikro- og et metaplan, som fragmenterte deler av en større helhet.
Hennes tilnærming til punktskrift har ført til en bevissthet om at det er ved å fjerne elementer fra de seks standardpunktene at skriften tar form og blir meningsfull. Dette prinsippet om reduksjon og fjerning gjenspeiles i hennes arbeider, noe som bryter med helheten og inviterer til refleksjon. De tydelige fysiske bevegelsene i hennes arbeider speiler nærværet av stemme og kropp, og blir en essensiell del av kommunikasjonen. Lingjer, mønstre, skriblerier og prikker blir symboler på hennes streben etter å mestre språket for å forbedre kommunikasjonen.
De fleste maleriene har ikke faste punkter slik at de kan roteres i den retning man ønsker, opp ned, etter hverandre eller sidelengs.











